Oldal kiválasztása

A sorozat első két része arról szólt, hogy először is mi az, hogy distressz és az eustressz.
A distresszes állapot egy olyan helyzet, ahol bezártságot, tehetetlenséget érzel. Ebből az állapotból csak egy kiút van. Cselekedni kell. Az első rész arról szólt, hogy mit kell tenned, ha a költözés során egy ilyen helyzetbe keveredsz. Ez a helyzet az esetek többségében a legelején szokott előfordulni. Akkor, amikor tudatosul benned, hogy költöznöd kell. Bemutattam a 4 lépést, ami segít elindulni az úton.
A második rész arról szólt, hogy mi az eustressz. És ez a stresszfajta miért más. Miért van szükség egyensúlyi állapotra, ha a distressz a rossz stressz. Igazából, pont erről fogok ma írni.
A distressz az az állapot, amit klasszikusan stresszes állapotnak hívunk: ideges vagy, tehetetlen, frusztrált, dekoncentrált. Ekkor termelődik a szervezetedben az adrenalin. Mint köztudott, az adrenalin túlélési hormonnak is hívják. Ha megfelelő mennyiségben adagolod a szervezetednek, akkor nagyon nagy segítség tud lenni.

 

Miért van szükséged mégis a rossz stresszre a költözés során?

A költözési időszak egy kemény menet. Nem teheted meg azt, hogy egész idő alatt felfokozott, adrenalinos állapotban vagy. Hosszútávon ez az állapot teljesen kimeríti a szervezetet. Ezért fontos, hogy megtartsd a 4:1-es arányt. Minden egy distresszhez szerezz be négy eustresszt. Így a szervezetedet megtanítod, hogy az adrenalinra akkor van szükséged, amikor tényleg ébernek kell lenned.
Az adrenalin az, ami segít túlélni egy veszélyhelyzetben. Jelen esetben a tényleges költözés előtti két napot, a költözés napját és a költözés utáni néhány napot. Ekkor a szervezet nagyon felpörgeti magát, ezáltal aktiválja az összes tartalékot, hogy valahogy túlélje ezt a néhány napot. Ezért történik meg az, hogy a költözés előtti este az utolsó doboz is lezáródik. Viszont ez azzal jár, hogy amint megnyugszik a szervezet, már nem érzékeli a veszélyt, azonnal „elernyed”. Ez az állapot akkor következik be, amikor újra biztonságban érzi magát. Viszont ezt az állapotot nagyon óvatosan kell kezelni. Fel kell ismerni azt, hogy a szervezet mikor engedett fel. Mivel ilyenkor sok pihenésre van szüksége, hogy újra erőre kapjon. Ha ennél a pillanatnál túlhajtod magad, akkor nem fogod megúszni kisebb-nagyobb megfázással. Mert a szervezeted úgy van vele, hogy ha tudatosan nem hagysz neki időt a regenerálódásra, akkor majd ő kikényszeríti magának. És lehet, hogy összességében sokkal rosszabbul jársz egy betegséggel, mintha megengedted volna magadnak azt a két napot, amit pihenéssel töltöttél volna el.

A szervezetnek szüksége van rossz és jó stresszre is. Viszont tudnod kell, hogy mikor van itt az ideje a „túlélési mechanizmus” bekapcsolására.

 

Légy Te is Stresszmentes Költöző!

~ Kriszti